Algothermshop Blog

Újdonságok, érdekességek, kozmetikumaink világából.

INCI Kódok

G

Ismerkedjünk a termékkel és az INCI-vel !

A kiválóság egyik fő kritériuma a kozmetikumok alapos ismerete: minden, amit a kozmetikum magáról elmond… és amit nem.
Nincs könnyű dolga a kozmetikus szakembernek, ha a piacon lévő kozmetikai termékeket megismerni és alkalmazni akarja professzionális szinten.

Nézzük a fő kritériumokat, vagyis a követelményeket a kozmetikumokkal szemben:

Külső megjelenés szerint: a megjelenésnek tükröznie kell a beltartalmat!
Gondoljuk végig, a termék külső csomagolása alapján egy avatott szem egyből felismeri a termék professzionális voltát, (vagy épp annak hiányát), minél letisztultabb a csomagolás, annál magasabb színvonalú termékről tudunk beszélni, a minőségi kencék minőségi megjelenést kapnak, ez mára nemcsak trendi, de fő irányelv is a gyártók számára, ezzel is pozícionálva termékeik.

A csomagolás az esztétikum mellett fontos alapinformációkat kell tartalmazzon,mint:

  • - Terméknév, Cégnév, logo
  • - Alkalmazási terület (bőrtípus, nappali-éjszakai, használati útmutató)
  • - Felhasználhatóság, szavatosság (tégelyjel)
  • - Engedélyszámok (régebben OÉTI)
  • - Certifikátumok, specifikumok (bio, natur minősítések, állatvédelem,SPA vagy MED vonal,stb.)
  • - Kiszerelés
  • - Export termék esetén a magyar disztribútor kötelező termékleírása magyar nyelven
  • - Összetevők, vagyis az INCI
INCI


Bármely fenn jelzett kritérium hiánya megkérdőjelezi a termék professzionális voltát!
Belső tartalom tekintetében a terméknek mind krémállag, mind szín, illat, halmazállapot, összetevők és hatékonyság szerint kell visszaadnia azt a jelleget, amit a külső megjelenés előirányoz, és amit a kozmetikumokkal szembeni hivatalos szabályozások előírnak.

Az INCI jelentése:

International Nomenclature Cosmetic Ingredient (Kozmetikai Alapanyagok Nemzetközi Elnevezése).

Az INCI elnevezés az amerikai CFTA-tól (Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association, Kozmetikai, Tisztálkodási és Illatszerek Társaság) ered, és nemzetközileg használatos.

Az INCI-nevek listája megtalálható a Kozmetikai Alapanyagok Nemzetközi Szótárában (International Cosmetic Ingredient Dictionary), a CTFA Kézikönyvében (Handbook of CFTA) vagy az Európai Inventárban (European inventory). Az INCI szerinti név megléte alapfeltétele a késztermék piaci értékesítésének az 1996. évi május 8-i szabályozás óta.

 

Az összetevőket az INCI szerinti néven, mennyiség szerinti csökkenő sorrendben kell feltüntetni a kozmetikai termékeken. (Az egyes komponensek tényleges mennyiségét itt nem szokták feltüntetni.) Ebből tehát kiderül, hogy bár a szabályozás szigorú, és az INCI megléte alapvető fontosságú, ugyanakkor a tényleges összetevők és azok valós hatóanyagtartalma nem feltétlen jelenik meg, vagy ellenőrizhető csupán a felsorolt kémiai név-kód alapján, így felmerül a kérdés, vajon mire is jó akkor az INCI és egyéb tanúsítványok?

Jó választás megkönnyítésére a kozmetikus számára

A vendég segítése, hogy megfelelő terméket válasszon ápolásához

Szakmaiság, professzionalitás alapfeltétele,INCI nélküli kozmetikum használata nem javallt!

Tisztázatlan fogalmak letisztulnak: naturkozmetikum vs. biokozmetikum (Natur = mesterséges adalékanyagtól mentes, kizárólag természetes alapanyagokból készül- ellenőrzött biológiai gazdálkodás részben feltétel csak! Bio = Öko = összetevőinek min. 95 %-a ökológiai gazdálkodásból származik , vegyszermentes termőföldből ,biológiailag lebomló szerek alkalmazása a termesztés során- HU- ÖKO-001… tanúsítvány … FONTOS!: „Minden bio natur, de nem minden natur bio!!! „ )

Az Algotherm válasza e kérdéskörben: NATUR termékpaletta, letisztultság, minőségi hatóanyagok, professzionalitás felsőfokon: ezt adja vissza kozmetikumai belső és külső megjelenésével egyaránt. A csomagolás lebomló és környezetkímélő kukoricacellulóz alap, a cég nem alkalmaz külön felesleges papírt (ezzel is védve az esőerdőket és fákat), a termékhez szükséges információk a csomagolás belső és külső részén lettek elhelyezve, úttörő módon a szépségiparon belül.

Kozmetikai alaptétel: Amilyen a termék, olyan a kozmetikus, amilyen a kozmetikus, olyan a vendégkör!